Minikronika

Parkourová hala + deskovky

Šešli jsme se u klubovny odkud jsme následně jeli MHDčkem na zastávku ústrední hřbitov, odkud je to do haly asi 500 metrů. V hale jsme se se plně oddali parkouru a moc jsme si to tam užili a každý se naučil něco nového. Z haly jsme následně šli pěšky do klubovny, kde jsme se ponořili do světa deskových a karetních her, jako například DIXIT nebo poker. Akci se všichni velmi užili a domů se vrátili bez újmy.

Účastníci: Dory, Teta, Krištof, Nikitka, Valča, Hvězda, Nelča, Anežka, Svízel, Rarach, Eliška, Jenda, Hanička, Kulihrášech, Ola, David, Tomáš, Vlk, Kláďa

Podzimky (420.)

Po neznámých explozích v Argentině bylo zabito několik agentů z řad Kingsman. Proto jsme byli povolaní na základnu Kingsmanů v Londýně (Bučovicích), abychom doplnili počty. Podařilo se nám vypárat, že za výbuchy stojí jistý miliardář Valentýn, který rozjíždí byznys se SIMkami zadarmo. Ve čtvrtek jsme se vydali na výlet po světových letištích, abychom našli nějakou stopu po Valetýnovi. Dále jsme zjistili po pitvě blízkého přítele milardáře profesora Mikuláše, že zemřel díky čipu zabudovaném v jeho hlavě. Další den se infiltrujeme do gamblerského klubu, kde jsme měli za úkol vhodit štěnice do Valentýnova pití. Pro zpříjemnění jsme si zatančili, zahráli si hazardní hry a napili se něčeho dobrého. Náš agent Harry se bohužel stal obětí zmiňovaných čipů, z loajality ke Kingsmanům se zastřelil. I šéf Silvestr padl čipům za oběť, byl jimi ovládán a málem otrávil předního agenta Merlina. Všimavý Merlin naštěstí na poslední chvíli vyměnil jed, kterému podlehl sám Silvestr. Dostáváme souřadnice Valentýnova bunkru, bohužel tam již není. Nalézáme ale jeho flashku s jeho plánem: vytvořit svět virtuální reality, kde by všechny ovládal. Urychleně se dostáváme do této reality, setkáváme se s mrtvým Mikulášem, který nám pomáhá v laboratoři vytvořit člověka, který nám pomohl Valentýnovy šilenosti zastavit. Valentýna zajímáme a katastrofa je zahnána. Za šéfa Kingsmanů dosadí hlavní šéf Dang Lin Nguyen (kdo jezdí déle na oddílové akce, již se s touto zajímavou postavou setkal) věrného Merlina. Oslavujeme a zakončujeme tím krásnou akci.

ÚČASTNÍCI/děti: Lev, Zuzík, Ježek, Julča P., Natka, Vlastík, Léňa, Vašík, Zachar, Věroš, Zuzka, Myšák, Hvězda, Valča, Nelča, Anežka
ÚČASTNÍCI/vedení: Svízel, Rarach, Lucka, Jenda, Eliška, #, Kuli, Mira, Atom
ÚČASTNÍCI/vedení (přijeli později): Zuby, Ledy, Vlk, Google, Kláďa, Taky, Ola, Sluníčko, Chemik

Družinový výlet starších

V sobotu jsme se se vydali na družinkové výlety. Starší zamířili stejně jako mladší do Mariánského údolí. Vydali jsme se od hřbitova v Líšni směrem na vyhlídku Hornek, kde jsme se pokochali krásným výhledem. Po výšplapu ke skalní věži U kříže, jsem uviděli nepřátelské vojsko. Nakonec jsme se po dlouhé diplomatické rozmluvě domluvili a zahodili zbraně a v poklidu jsme společně pojedli.

Po obědě jsme se vydali podél řeky Říčky Mariánským údolím zpět na zastávku. Aby nám cesta utíkala rychleji, hráli jsme různé slovní hry a mimikry. Celkově jsme ušli přes 12km.

ÚČASTNÍCI: Děti: Ježek, Šárka, Natka, Teta, Kryštof, Dan, Kytka, Hvězda, Anežka Vedoucí: #, Kuli, Atom

Družinový výlet mladších (419.)

V sobotu jsme se se vydali na družinkové výlety. Mladší zamířili stejně jako starší do Mariánského údolí. Narozdíl od starších jsme svou trasu začali u zábavného parku Eldorádo, odkud jsme šli po červené značce. Prvním zajímavým zastavením byla kaple Mitrovských, kde jsme si dali sváču. Po svačině jsme šli hledat kešku. Po červené značce jsme dosšli až ke Křížu, kde jsme se utábořili, tzn.pustili se do oběda. V tu ránu do našeho provizorního tábora vtrhlo jiné vojsko. Tvrdili o sobě, že jsou míroví velvyslanci, každopádně nikdo doposud neví, jestli to byla pravda. Každopádně jsme zahodili zbraně a v poklidu jsme společně pojedli.

Po obědě jsme sešupli kopec podél Bajerovy skály a u Jelínkova mlýna jsme se šli podívat na zvířátka. Následoval návrat nazpátek po žluté až na vyhlídku Hornek, odkud byl krásný výhled na celé údolí Říčky. Aby nám cesta utíkala rychleji, hráli jsme různé slovní hry. Celkově jsme ušli skoro 12km. Trasa zde: https://mapy.cz/s/jajofelebu

ÚČASTNÍCI: Děti: Adrianka, Davča, Alička, Levoček, Filda, Teo, Tobi, Matěj, Lucka, Dory, Vojta, Vlastík, Jája
Vedoucí: Rarach, Taky, Ola, :Ledy, Vlk

Podzimní Ukliďme Česko (417.)

V sobotu 18. září jsme se zapojili do celorepublikové akce Ukliďme Česko. Naším dnešním polem působiště byla Kraví hora. Společně jsme v 9 hodin začali Údolní ulicí, vyšlápli jsme až na náměstí Míru, kde jsme se rozdělili do dvou čet. Tyto čety měly za úkol vysbírat určitou část parku a okolí. Našli jsme různé věci, nejpodivuhodnějšími byly (již) bezdrátová sluchátka, klobouk nebo zapalovač s koťátky. Celkem jsme nasbírali asi 5 pytlů směsného odpadu, 3 plastu, půl papíru, 1,5 skla a 1 pytel kovů.

Po zakončení úklidu na Rybkově jsme se přesunuli ke klubovně, kde jsme si dali oběd. Ne jen tak ledajaký, opekli jsme si totiž špekáčky. Kdo nemá rád slané, si dal chléb se Stezkoládou. Abychom vzali uklízecí den pořádně z gruntu, tak jsme se ještě postarali o oddílový záhonek, ostříhali keře, uklidili zahradu i klubovnu. V mezičase si děti zahrály hry na hřišti, nebo si zašermovaly s táborovými meči.

I když na chvíli poprchávalo, akci jsme si moc užili a hlavně: Zanechali jsme po sobě krásně čisto.

ÚČASTNÍCI: Valinka, Bára, Tonda, Teo, Tobi, Ája, Jindra, Jája, Vojta, Vlastík, Věroš, Ježek, Šárka, Mišák, Hvězda, Sáťa, Ema, Rarach, Hašíšák, Taky, Kuli, Mirek, Atom, :Ledy, Zuby, Ola, Google, Kláďa, Vlk, Krysa + pan Daňhel (tatínek od Tobíka s Teem)+ Miuška (jejich pejsek)

Setkání (nejen) s rodiči (416)

Zahájili jsme školní rok promítáním fotek z tábora a velkou hostinou ze všemožných dobrot, které účastníci donesli. Počasí nám letos přálo, takže jsme si mohli po celé odpoledně užít ohýnek u klubovny a děti vydržely neuvěřitelně dlouho hrát vybíjenou na hřišti.

Účastníci: Teo, Tobi + Valinka a mamka; Filda, Šárka + rodiče; Jindra, Vlastík, Myšák, Saša; Ježek + rodiče; Julča, Zuzka + mamka; Vojta, Věroš + mamka; Lenička + mamka; Hvězda, Rarach + rodiče; Jenda; Hash; Taky; Kuli; Ota; Ola; Ledy; Google, Vlk; Kláďa; Chemik; Elf + Veronika + Eywa

Lesní táboření (415)

O posledním víkendu školního roku jsme vyjeli tábořit do Lesa. Vařili jsme si na ohni, spali jsme pod širákem, byli na výletě na Panské skále a u studánky, odlovili jsme 100. (a taky 101.) oddílovou kešku, stavěli jsme hráz, zkoušeli jsme rozdělávat oheň lupou a provedli jsme náročnou operaci nalezeného plyšáka Samkika.

Účastníci: Bára, Alička, Teta, Vítek, Dan, Kytka, Anežka, Eliška, Ema, Ota, Ola, Ledy, Google, Vlk, Kláďa

Jarní cyklovýlet! (413)

Poměrně náročný výlet až výzva! Ujeli jsme neuvěřitelných 47 kilometrů. Stavili jsme se na rozhledně Akátová věž.

Účastníci: Teta, Julča, Nikitka, Kytka, Valča, Hvězda, Rarach, Hanička, Ota, Ola, Tomáš, Vlk, Ema

Výlet na Macochu (412)

Po velmi dlouhé pauze způsobené pandemií jsme konečně mohli zase vyrazit společně na výlet. Ačkoliv plánovaní výletu proběhlo na poslední chvíli a předpověď počasí nebyla zrovna ideální (přestože se nám největší dešťové mraky nakonec naštěstí vyhnuly), ráno před klubovnou se scházíme v nemalém počtu lidí. Další účastníci se připojují na nádraží a zbytek výpravy nabereme až v Nových Dvorech, kde naše putování začíná. Na úvod si zahrajeme krátkou hru, abychom se pořádně naladili na dnešní den. Následně putujeme kolem zříceniny hradu Blansek až k Macoše, a poté přes několik jeskyní až k Čertově mostu, kde je náš výlet už téměř u konce. Čekání na autobus nám zpříjemní dalších pár her a domů dorážíme všichni příjemně unaveni téměř desíti kilometry v nohách.

Účastníci: Vlastík, Linda, Vašík, Nikitka, Anežka, Valča, Hvězda, Eliška, Rarach, Mirek, Ota, Ola, Ledy, Zuby, Vlk, Google, Kláďa, Chemik

Puťák 2020 aneb nekonečná plavba nekonečnem (408)

Akce se vydařila skvěle. Nejdříve jsme s dětmi nakoupili jídlo v obchodu a pak jsme se se zbytkem účastníků potkali na hlavním nádraží. Vyrazili jsme vlakem vstříc dobrodružství do Letovic. Nejdříve jsme se potřebovali dostat na vesmírnou základnu do Kladorub. Zde jsme si odložili věci a šli na výlet po okolí podívat se na místní paranormální jevy. Další den jsme odstartovali do vesmíru a propluli okolo oblastí jako je Velká Roudka, reliéf Petra Bezruče nebo Velké Opatovice a Jevíčko. V pořádku jsme se dostali zpět a posádka byla spokojená.

Účastníci: Mirek, Vlk, David, Ola, Tom, Petr, Hanička, Kulihrášek, Rarášek, Hvězdička, Ema, Jája, Anička, Eliška, Anežka

Trénink na orienťák (404)

V sobotu 29. 2. jsme si byli trénovat orienťák v areálu pevných kontrol v Kohoutovicích. Počasí bylo mrazivější, než jsme čekali, ale nakonec skoro všichni zvládli najít všechny kontroly a sešli jsme se v cíli. Druhou částí výletu pak byla návštěva aquaparku, kde jsme se mimo jiné rozhodli splnit jeden z úkolů z plakátu ke 30 letům Pionýra ‒ uplavat společně kilometr. Když jsme uplavané délky sečetli, ukázalo se, že jsme zvládli dokonce víc než dva.

Účastníci: Eliška, Nikitka, Teta, Kája, Jareček, Jája, Dan, Kytka, Valča, Nelča, Sáťa, Ema, Kulihrášek, Ota, Ola, Tom, Vlk a Sluníčko.

Zimní keškobraní (403)

Poměrně sluneční neděli jsme strávili lovem kešek. Od zoologické zahrady jsme zamířili přes PP Baba až do České, kde se k nám připojili další dva účastníci a odkud vedla naše cesta neplánovaně až do Kuřimi. Z původních 9 naplánovaných kilometrů se tak rázem stalo 16, během nichž byl lov úspěšný celkově u 15 kešek. U zoo jsme si mohli zpoza plotu dokonce prohlédnout samce medvěda ledního, který momentálně bydlí ve vedlejším výběhu. Přestože byl výlet díky počtu účastníků spíše komorní akcí, všichni si ho moc užili.

Účastníci: Hvězda, Ráďa, Rarach, Lukáš, Taky, Kuli, Ota, David

Ledový Liberec

O pololetních prázdninách se opět oddíl rozhodl poznat nějaké nové město. Po Ledové Praze a Ledové Ostravě jsme se jelo do Liberce. Cesta byla celkem dlouhá, proto odjez na akci byl už hodně brzo odpoledne. I přes dlouhé cestování se nám podařilo do Liberce docestovat. Ubytování jsme byli kousek od města. V pátek jsme v Liberci navštívili místní IQLandii, kde jsme se dozvěděli plno poznatků jak o technice, tak i o fyzice, tak i o lidském těle. Nejlepší na tom všem bylo, že jsem si to mohli vše odzkoušet prakticky. V sobotu dopoledne proběhla návštěva místní ZOO. Druhá část vedoucích se rozhodla navštívit místí Ještěd. Ještěd byl moc pěkný, jen škoda, že byl v mlze. V odpolední části dne jsme šli navštívit místní aquapark v Babylonu. Zde jsme si mohli, jak odpočinout (nahřát se v teplé vodě), tak i si pořádně zařádit na tobogánech. V neděli nás čekal opětovný návrat do naších domovů.

Účastníci: Katka, Kamila, Yunho, Adam, Kytka, Dan, Hana, Pája, Jareček, Kristýna, Tereza P., Eliška, Zuzka F., Jan F., Kulda, Elf, Atom

Bruslení a deskovky (401)

Sobotní dopoledne jsme strávili prohánějící se na bruslích po kluzišti Za Lužánkami. Jakmile jsme měli dost a bruslaře na ledě vystřídala rolba, přesunuli jsme se do klubovny, něco snědli a rozjeli všechny možné deskovky.

Účastníci: Teta, Dorotka, Julča, Zuzka, Kytka, Dan, Nela, Valča, Hvězda, Natka, Nikitka, Ota, Kulihrach, Ola, David, Tom, Hanička, Vlk, Elf, Petr

Špendlíkobraní (400)

Závěr prázdnin jsme krásně zakončili oblíbenou akcí, kde si vaříme marmeládu.Ta naše tradiční se jmenuje Stezkoláda a je vyrobena z plodů špendlíků, které rostou před naší klubovnou. Hned na začátek jsme se tedy vrhli na sběr těchto plodů. Potom nás napadlo, že bychom mohli nasbírat i zralé plody černého bezu a udělat si marmeládu i z nich. Od Nelčiné maminky jsme dostali domácí švestičky a ringle, od Taky zase jablka. Aby toho nebylo málo, tak padl i návrh udělat švestkovou čokoládu.

Po pečlivém obrání a odpeckování jsme se pustili do vaření. Nakonec vzešlo 5 druhů marmelád: Stezkoláda originál (špendlíková), Špendlíková kořeněná, Čokopovidla, Černý bez s jablky a následně i jablková samotná. Koho nebavilo míchání marmelády a vyrábění štítků, mohl hrát deskovky nebo venku dovádět s míčem.
Na závěr jsme si usmažili palačinky a ochutnali námi uvařenou marmeládu. Výtečné!

Účastníci: Bára, Ája, Jája, Teta, Nikitka, Dan, Kytka, Vlastík, Valča, Nelča, Rajda, Hvězda, Sáťa, Hašišák, Taky, Kulihrášek, Ota, Kláďa, Vlk

Vánoční výprava 2019

Na Vánoční výpravu jsme se vydali společně do Třebíče. Byli jsme ubytování ve skautské základně. V sobotu jsme si společně vyrobili svíčky, k večeru jsme si šli všichni užít krásnou atmosféru na místní vánoční trhy (na náměstí). Večer byla slavnostní večeře. V neděli se vše uklidilo a všichni jsme odjeli do svých domovů.

Účastníci: Kytka, Teta, Dan, Anna M., Marie M., Jana, Jan N., Hana N., Jareček, Eliška Z., Ema, Alička, Michal, Lenka, Zuzka, Julča, Petr, Jenda, Mirek, Ota, Ledy, Zuby, Ola, Vlk, Elf, Mana.

Družinový výlet (398)

V neděli 10. listopadu se družina mladších vydala prozkoumat planetu Zvířat ( lidmi s malou fantazií nazývanou též jako Brněnská zoo). Na úvod jsme si zahráli seznamovací hru, při které jsme měli předvést své oblíbené zvíře. V zoo nás hned zaujala skluzavka a výklad paní ošetřovatelky o rosomácích a jejich způsobu života. další příjemnou zastávkou bylo safari a selský dvůr, kde jsme si hladili přítulné kozy. I přes mrazivé počasí jsme si výlet užili.

Účastníci: Eliška, Ája, Dory, Teta, Šimon, Jirka, Julča, Jája, Hanička, Ota, David, Sluníčko, Elf+ jeho neteř Emička

PTO: Lakros (396)

Překonali jsme nepřízeň počasí a zúčastnili jsme se PTO soutěže v Lakrosu. Obsadili jeden tým v kategorii R a získaly nádherné 3. místo. Od 2. místa nás dělilo pouze jedno nevydařené trestné střílení. To nás ale netrápí, jelikož jsme byli perfektně sehraný tým a hru si užili.

Účastníci: Hvězda, Rarach, Kulihrach, Mirek, Jean, Atom, Slunce a Elf.

Setkání nejen s rodiči (395)

Setkání nejen s rodiči začíná být tradiční akcí, které se neúčastní pouze děti, ale také rodiče, kteří mohou lépe poznat vedení. Popovídali jsme si o uplynulém táboře, naší činnosti a u toho jsme zahnali hlad i žízeň drobným pohoštěním. Nechybělo ani hraní na kytary u táborového ohně.

Skály (394)

Hned ráno jsme se potkali a vyrazili autobusem směr obce Rudice v Moravském Krase. V Rudicích jsme zabočili do údolí Kolíbky, kde jsme poté strávili příjemný podzimní den lezením. Všechno dobře dopadlo a akci jsme si užili.

Účastníci: Vašík, Anežka, Valča, Zuzka, Kytka, Jareček, Nikita, Hvězda, Eliška, Kulihrášek, Tomáš, Ota, Ola, Ondatra + Preislerovi